UKENS OPPSKRIFT: STARBUCKS CHRISTMAS COOKIES

Categories Matlaging

 

oppskrift starbucks

 

 

God dag,

 

Her kommer det en oppskrift fra meg. Disse kjeks er veldig gode, med masse julesmak og krydder, og lages raskt og enkelt.  Jeg har laget en hel boks som ble oppspist på et par dager.

 

Dette trenger du:

150 g smør

150 g melis

4 eggeplommer

2 ts vaniljesukker

300 g mel

0,5 ss bakepulver/natron

kanel, rosiner, mandel og sjokoladebiter (etter smak)

 

 

 

 

Slik gjør du det:

Bland smør og melis

Tilsett eggeplommer og bland alt sammen

Tilsett mel og bakepulver

Tilsett vaniljesukker

Legg blanding i plastfolje og sett i kjøleskep for ca 15 min

del i små deler og stek ved 160 C i ca 25 min

 

mat starbucks

 

 

Det blir ca 20 små biter med kjeks evt 25 biter med kjeks av denne blandingen. Prøv selv, og skriv til meg hvordan du likte oppskriften <3

 

 

Velbekomme!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.