JEG HATER NÅR DET SKJER

Categories Hverdagen

Det ble en blogg-pause på meg i går, fordi det har skjedd ganske mye her. Jeg hater når det skjer ting som er uforutsatte, og spesielt (hver bidige gang) når jeg planlegger reiser og ferier.

For ca to uker siden sklidde jeg med mine sportssokker på badet og falt. Jeg landet på nakken og hodet, det var vondt, men jeg tenkte ikke mer på dette. I løpet av to uker begynte jeg å føle meg rart: jeg var svimmel, trøtt, måtte sove mye, men fikk ikke sove da jeg lagt meg, hadde hodepine og så dårlig konsentrasjon at jeg nesten kolliderte med bil. Jeg skrev om dette her og tenkte at jeg trenger en pause.

Men på mandagen våknet jeg med gedigen hodepine og kvalme. Jeg hadde hyppig hodepine disse ukene, så jeg tenkte at nå begynner jeg å bli syk. Veldig passende da med tanke på snarlig høstferie og mine mange planer.

Jeg satt og snakket med en venn på mandagen, og han påpekte at mine symptomer ligner hjernerystelse. Jeg var rystet (ja, morsomt), fordi jeg trodde aldri at det kunne gå an å pådra seg hjernerystelse av å snuble hjemme liksom.

Men det ble en melding til legekontor, med påfølgende tur i går, og diagnosen var klar:

Her vil jeg gi noen tips til dere om dere blir uheldige og faller:

  • ikke bevege eller riste hodet enda mer
  • prøve å hvile og slappe av
  • første 48 timer er hvile veldig viktig (!)
  • ikke overbelaste seg med stimuli og sosiale ting, eller arbeid som krever konsentrasjon
  • ikke hoppe eller løpe
  • ikke sterk fysisk belastning

Alt er hentet fra helsenorge.no og anbefalinger fra lege. Nå fikk jeg ikke lov å dra på nattklubb pga sterke stimuli, og heller ikke drikke alkohol. Så det blir ikke Oktoberfest på meg i år (vi gleded oss veldig faktisk).

I går natt fikk vi også omgangssyke hjem, så dere kan tenke dere hvordan er formen nå. Heldigvis klarer jeg å ligge og skrive, så får unna en del jobb og oppdateringer her. Med hvile innimellom.

Nå kan jammen høstferie komme og uten noe tull.

Send meg gode tanker:)

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “JEG HATER NÅR DET SKJER

  1. Uff, så kjedelig! Hjernerystelse er så absolutt noe en må ta på alvor ja. God bedring! ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.