Jeg glemte å fortelle til dere at jeg har egentlig ferie nå. Den startet i går og i dag er det en andre feriedagen min. Det er ferien som jeg hadde til gode fra min gamle jobb. Så det er godt å få slappe litt av før jeg starter i den nye jobben.
Planen i dag er å:
rydde på balkongen før stormen kommer
finne esker til ting og tang som jeg må hente fra jobben
På morgenen fikk jeg vite at det er Kanellbollensdagen i dag!
Min venninne sendte meg oppskrift, men jeg var for lat så jeg gikk ut og kjøpte. Som regel spiser jeg ikke boller, da jeg ikke tåler så mye, men det er koselig av og til i små mengder.
Så da ble det litt te og boller. Bestisen sendte meg altså melding og spurte om jeg vet hva “bolle” betyr på dansk. Det visste jeg da jeg fulgte en norske blogger en stund som hadde dansk samboer:)
Håper dere hadde en fin Kanelbollensdag og tok dere en bolle eller to.
Jeg starter dagen med å dele mine tanker. Jeg har ferie og prøver å kose meg, men i bunn og grunn brukes ferien til å tilpasse meg ny døgnrytme og rutiner. Dette er litt tøft, men jeg er veldig flink og gjør mitt beste.
Her kommer det mine tirsdagstanker:
jeg har ingen planer for Halloween, men jeg ønsker å feire (skal dere?)
jeg gleder meg til mye i oktober, dette er min måned, håper den ikke skuffer meg, men gir meg alt jeg fortjener
det er skikkelig kjedelig å være A-menneske (ja, jeg syter mye over dette)
det skjer en del endringer i livet mitt, dette stresser meg en del, men det er godt (jeg hater å sitte lenge i komfortsonen, gjør dere?)
jeg lurer på når det kommer sånne orange gresskar på butikker, jeg fant dem ikke i går
jeg ønsker meg beige eller brun kåpe, men fant ikke noe i min størrelse (tips mottas med takk)
Hvordan har DU det i dag? Lyst å dele dine tirsdagstanker?
På fredagen forrige uke har jeg vært på feiring av Dermamedispa i Stavanger. Jeg tenkte å sende en liten hilsen til dem da jeg vet at de leser bloggen min. Jeg har gode erfaringer med laserbehandling hos Dr.Irina og vil garantert ta denne behandlingen på nytt. Dermamedispa står for naturlige resultater og skånsom og sunn hudpleie. Jeg liker også god stemning hos dem, det er alltid koselig å være der!
Vi fikk deilige kaker, sushi og så på laserbehandling online. Siden det er ikke reklame opprinnelig, men jeg kommer med gratulasjoner og anbefalinger så merker jeg innlegget som “reklame”. Det er bare kjekt om flere damer (og menn) i Stavanger og omegn oppdager denne flotte klinikken. Ja, jeg vet at det er også flere menn som leser meg: til info så passer laserbehandlinger også for menn.
jeg kjørte hele veien til Stavanger kl.6:45 og oppdaget massivt kø, men bestisen som jeg plukket opp i Sandnes sa at det er ingen kø og at kl.08:00 blir det stillestående fra Sandnes til Stavanger
jeg konkluderte at jeg bør forlate huset helst 06:30 hver dag for å slippe den verste køen
jeg vet ikke hvordan jeg vil klare å leve som A-menneske, siden jeg har aldri vært A-menneske i mitt liv, og de jobbene jeg hadde tidlig var så tunge at jeg blei syke
hvorfor tvinges absolutt alle å være A-mennesker?
vi hadde koselig frokost på Clarion
For en stund siden traff jeg ei hyggelig dame på Instagram som fortalte meg interessant teori: vi har ikke vært A-mennesker opprinnelig, ikke alle av oss. Siden vi var huleboere hadde vi forskjellige oppgaver slik at stamsamfunnet kunne fungere. Noen stod opp tidlig og gikk på jakt, mens noen sov lenger siden de passet på “huset” (les hula) på natta, de laget mat og stelte i huset, passet på. Noen våknet senere og gikk og plukket bær, disse folka er roligere og liker rolige aktiviteter, de er nøye med ting. Jeg tror gjerne på denne teorien, og jeg er sikker på at jeg var en som passet på huset. Jeg elsker å være hjemme, stelle, passe på og slippe å gå ut i den farlige verden.
Det er bare trist at fra nå av skal jeg leve som A-menneske. Gruer meg faktisk. Jeg leste også at B-mennesker som ble tvunget til å være A-mennesker levde kortere ca 5 år gjennomsnittlig sammenlignet med dem som hadde sin opprinnelige døgnrytme.
Her var jeg våken kl.05:15. Jeg fikk ikke sove hele natta såklart (som vanlig når jeg må stå opp tidlig), men nå er jeg innstilt på å dra ut og kjøre til Stavanger. Det er nesten halvtime i bil og jeg skal få tid til å våkne.
skjørt eller bukser til kontor?
Ønsk meg lykke til, jeg får se om jeg klarer endelig å snu døgnrytme og stå opp normalt videre. Jeg blir nok aldri i livet A-menneske, men jeg får et slags orden på hverdager.
som jeg fortalte allerede, elsker jeg beige farge og kan umulig forstå at jeg ikke brukte den så mye før som jeg gjør det nå. Her koser jeg meg i Sandnes forrige uke. Det er ganske varmt ute, men det kjennes at det er høst. Derfor kan man fortsatt gå i skjørt, men trenger varm genser allerede.
Her bruker jeg kombinasjon av brun og beige, mens basisfarge er hvitt. Dette er kombinasjon som passer til absolutt alle, uansett alder, hårfarge eller størrelse. Jeg valgte litt lekne strømpebukser her. Ønsker man noe mer nøytralt kan den ertsattes med tykke strømpebukser i brun eller beige.
Her blir det ganske rolig helg, og jeg gleder meg helt enormt! Jeg er ferdig med sykemeldingsperiode og skal ut i ferie neste uke. Dette føles utrolig godt, formen er stigende, jeg fikk gave fra tidligere jobben så ny periode i livet kan bare starte.
Det jeg tenkte på i dag var denne boka “Året jeg sa ja” som handler om ei jente som jobber intens med å komme seg over kjærlighetssorg og bestemmer derfor å si JA til alle muligheter som dukker opp underveis. Det er både morsom og litt trist lesing.
Jeg har prøvd noe av det samme i 2019. Jeg sa JA til det meste som kom min vei og dette var spennende og befriende. Jeg traff glede, jeg traff sorg, jeg opplevde forelskelse, jeg opplevde smerte. Mye av det som gjør livet vårt til det som det er. Nemlig livet.
Men så kom det 2020 med pandemi og så 2021 med mer pandemi, så 2022 med krig og økomomisk krise. Her sitter jeg og tenker at det er veldig lenge siden jeg gjorde dette: sa JA til noe eller noen. Her er det som regel NEI. Dette bør jeg endre på. Jeg skal prøve å være mer positiv til det som kommer min vei. Den som ikke våger noe ikke vinner noe heller. Det gjør ikke noe om man får et par skrubbsår på veien.
Hva med dere? Når gjorde du dette sist: sa JA til alt som kommer din vei?