lenalykke

 

lenalykke

 

God torsdag

 

Det er litt seint på dagen, men jeg kommer med en liten oppdatering på livet. Savner dere masse og ønsker å dele med dere.

Det går ganske bra her. Jeg begynte å komme litt inn i rutinene og sover bedre. Så er det mye roligere på jobb, så jeg bruker tiden for å jobbe meg opp og ha alle papirene ferdige.  Snart kan jeg dele en gledelig nyhet med dere, men avventer litt for dette må lande. Dette gjør meg veldig glad.

 

Hjemme er det rolig. Jeg er nesten ferdig med å fikse stua, og nå begynte å ordne litt på soverommet mitt. Akkurat nå fikser jeg veranda og er på jakt etter fin bordpeis. Hyl ut om du har tips.

Sånn det var dagens oppdatering.

 

Hvordan går det med dere?

 

 

Klem fra meg,

signature lena

frokost

frokost

 

God onsdag,

 

I dag startet dagen ganske fint. Selv om jeg er noe slapp, men motivert og formen er stigende. Så det går fremover.

Planen i dag er å jobbe, så dra til Ikea og handle flere plastikk planter. Det visste seg at de ser veldig fint ut på veranda (jeg må få tatt bilder til dere). Så skal jeg ellers ta ting med ro, trene litt kanskje, og lage noe mat.

Hva skal dere i dag?

 

Klem fra meg,

signature lena

lenalykke

Reklame | Karebeauty.no

lenalykke

 

Ja, du hørte riktig! Det er nemlig sjeldent skjer meg, men nå har det skjedd. Igjen.

Jeg har vært forelsket i et land, i en by, i en mann (noe som er mest naturlig), men nå er jeg forelsket i kosmetikk! Av alle ting!

 

 

 

karebeauty.no

 

 

For en måned siden var jeg så heldig som fikk teste nydelig koreansk kosmetikk hos Karebeaty.no. Jeg er veldig glad i koreansk kosmetikk generelt. Koreanske kvinner er veldig flinke med hudpleie og koreanske produkter er så gode for hud, spesielt anti-age og anti-acne. Jeg fikk prøve forskjellige produkter og her kommer det en oppskrift på mine morgenrutiner med Karebeauty.no

 

 

 

karebeauty.no
produkter jeg bruker for mine morgen-hudpleie rutiner

 

 

Mine morgenrutiner

 

  • ansiktsrens som mykgjør og renser huden skånsomt, passer til acne hud og ikke gjør huden min tørr (noe som er viktig for anti-age produkter)
  • toner som ikke tørker huden ut, men gir ren og fin hud som har nok fuktighet
  • serum med Centella Asiatica, dette er asiatisk plante som gjør underverker for huden: mykgjør, fjerner rynker og gjør huden glatt. Jeg får ofte spørsmål i det siste om jeg har tatt botox, og det har jeg ikke gjort, jeg bruker dette serumet hver dag
  • fuktighetsgivende krem som kan brukes både som dagkrem, nattkrem eller bb-krem under make up. Jeg bruker den under make up før jeg påfører solfaktor

Disse enkle stegene gjør at jeg føler meg og ser fresh ut, og dette tar bare noen minutter! Passer perfekt for busy bee eller travel mamma

Prisene er veldig konservative og alle får råd til disse produktene. De varer også lenge så dette anbefaler jeg så absolutt.

 

 

Se hvordan jeg pleier huden min om morgenen her: 

 

 

Du får såklart en kode hos meg: Lena15 som vil gi deg 15 prosent rabatt på absolutt alt.

 

Løp og kjøp, og prøv girls, dette er så verdt det 🙂

 

Glad i dere,

 

signature lena

 

 

 

lenalykke

lenalykke

 

 

Her sitter jeg og tenker. De siste dagene var ganske triste.

 

 

Det er flere ting som gjør meg trist, så her kommer min lista:

  • det at jeg aldri fikk oppleve lykkelig kjernefamilie, som alle andre får så lett (jeg vet det er ikke lett, men når man er trist tenker man slik)
  • krigen som pågår: jeg synes all krig er helt forferdelig, men i dette tilfellet er jeg veldig innvolvert, så det er ekstra belastende
  • været i Stavanger: dette er typisk “vestlandsk sommer” med regn og +15 varmegrader som gjør meg ikke bare trist, men deprimert

 

lenalykke

 

  • at jeg har ikke sett familien på snart 5 år, dette høres uvirkelig ut
  • at livet går for fort og jeg sliter med å lage skikkelig plan for neste 5 år
  • at jeg fortsatt ikke klarte å fikse normal døgnrytme
  • at noen kan spise sjokolade uten å få kviser og plager, men det er ikke meg, fordi sjokolade gjør meg glad og nå er jeg trist

 

 

 

 

Noen ting som gjør deg trist? Her er det lov å dele:)

 

Klem

 

signature lena

solastranda

solastranda

 

God tirsdag,

 

I dag ble formen endelig bedre og jeg er klar for å gå “back to business”. Nå koser jeg meg med decaf og skriver plan for dagen. Det er flere ting jeg vil rekke, så lets do it!

Planen for i dag er :

  • hjemmekontor med skriving
  • arbeid med sosiale media og ett oppdrag som jeg har igjen
  • lage ny video om hudpleie ( dere bør bare følge med fordi jeg kommer med helt fantastiske tips der!)
  • komme meg ut og trekke friskt luft
  • trene ca 30 minutter 
  • kanskje en tur på Ikea og kjøpe en til plastikk plante (de er så fine og jeg elsker dem!)

 

Så det blir ganske tett plan i dag, håper jeg rekker alt, og om jeg ikke rekker så bryr jeg meg ikke egentlig. Ingen stress.

Hva skal dere i dag?

 

signature lena

belle rosa stavanger

belle rosa stavanger

Ok, nå vil jeg dele noen koselige bilder fra GladMaten på lørdagen. Jeg var på Belle Rose, en koselig bar midt i Stavanger. Den har veldig fin atmosfære med roser, blomster og masse kreative drinker. Jeg fikk drink som heter “Badekar” og serveres i mini-badekar med skum og veldig søt drink. Så såklart fikk jeg også “Pornstar Martini”, tror det er klassiker.

 

 

lenalykke

 

belle rosa
drinken Badekar <3

 

Det er litt rart at jeg ikke oppdaget denne baren før. Det er jo en perle for alle instagrammere. Gleder meg til å ta flere bilder der!

 

 

 

belle rosa stavanger

 

lenalykke

 

belle rosa

 

belle rosa stavanger

 

belle rosa stavanger
nydelig utsikt til Fargegate

 

 

 

Jeg synes at årets GladMat var veldig koselig og folksomt. Dette er etter to år med pandemi og det var veldig kjekt få være sosial endelig. Jeg gleder meg til alt sosialt jeg kan være med på i sommer.

 

Har dere planlagt mye sosialt i sommer?

 

signature lena

frokost

frokost

 

God mandag,

 

helga ble ikke som forventet fordi jeg fikk matforgiftning natt til søndag.  Jeg vet ikke hvordan dette skjedde. Kanskje fordi at jeg var naturlighvis på GladMat festival og spiste masse rart og forskjellig. Så ble det slik at jeg våknet på natta med forferdelige magesmerter og ble sittende på badet. Uten å kose meg, for å si det slik.

I går krøp jeg rundt og spiste kun to knekkebrød per dagen (bidrag til sommerkroppen). så i dag sitter jeg og skriver på hjemmekontor og kjenner at jeg blir gradvis bedre, siden jeg klarte å holde på frokosten.

 

Planen i dag er restituere og jobbe en del.

 

Hva med dere? Hvordan har dere det i dag?

 

 

signature lena

 

 

frokost

frokost

 

God lørdag,

 

Dagen startet veldig seint i dag. Jeg koset meg masse i senga, tok lang dusj og tok livet helt med ro. Jeg sov også i 10 timer, noe som er uvanlig å være meg. Som regel sover jeg rundt 6-7 timer og det er alltid nok. Men denne uken hadde jeg underskudd på søvn, og derfor gjorde det godt med ekstra.

 

 

lenalykke

 

Planer i dag er å handle litt, skrive og så være sosial på kvelden. Det er godt å bygge forhold med venner igjen etter to år med minimal kontakt grunnet pandemien.

Været her er blitt grått og kjølig, med regn og vind, altså venlig sommer på Vestlandet. Håper varmen vender tilbake når jeg skal ta ferie om ca 2 uker.

 

Hva gjør dere på i dag?

 

klem fra meg,

signature lena

gladmat 2022

gladmat 2022

 

 

I går kveld komt jeg meg endelig på GladMat i Stavanger. Takk for bestisen som kjører. Det var veldig fint: kjempebra vær, ingen sterke vind, skyfri himmel og masse folk. Det var sikkert flere tusener med folk der. Store curiseskip stod i havna og bare der var det rundt 4000 mennesker. Mens det var helt folketett i Vågen.

 

gladmat 2022
vakre Vågen

 

lenalykke stavanger
koser meg i Gamle Stavanger med temperatur +27

 

 

gladmat 2022

 

Det er så utrolig rart å se folkeliv etter to år med pandemi, men jeg følte skikkelig at jeg lever. Sol, øl og glade folk gjør noe med en, så humøret gikk rett til tops. Eneste som jeg mener var ganske dumt er priser. Før var Gladmat et slik konsept hvor du kunne gå rundt og smake på forskjellige retter for 10-20 nok, så nå ble det fulle retter til 250-300 nok. Da er det enklere å bestille bord på en restaurant og kose seg der i ro og fred uten mengder med folk.

Her er bildedryss fra en fin kveld i går:

 

gladmat 2022

 

lenalykke stavanger

 

lenalykke stavanger

 

gladmat 2022

 

gladmat 2022

 

signature lena

st.hans

st.hans

 

 

God fredag,

 

av og til vil jeg stoppe tiden fra å renne så raskt. Nå er det fredag igjen, men det blir godt med helg. Været har vært strålende hele uke, det er litt typisk på denne tiden. Når det kommer fellesferie kommer det regn som regel. Når alle skal tilbake på jobb i august kommer det flere måneder med sol og varme. Det er utfordring i Rogaland. Men vi skal gjøre det beste ut av dette.

 

I dag jobbet jeg og skrevet og derfor var det ikke mange oppdateringer fra meg her, men her er noen da. Mine fredagstanker:

  • det har vært veldig varmt her i over ei uke, dette gjør godt. kanskje kan jeg leve resten av året på dette. så lite bortskjemte med været vi er her
  • jeg har ikke booket noe sommerferie så vet ikke om jeg kommer meg til syden, kanskje blir det høsten for min del, noen burde sparke meg i baken og tvinge meg til å bestille reise
  • føler meg ganske lat av og til, spesielt i denne varmen. så det blir godt med litt regn
  • i kveld har jeg planlagt noe koselig så gleder meg til allerede
  • jeg må nok lese den boka jeg startet, skal vise til dere snart
  • jeg er så lei av alt elendighet som skjer i Europa og USA nå for tiden så jeg sluttet nesten totalt å se på nyheter

 

Dette var fredagstanker, noe kaotiske, men sånn er det i dag.

 

Hva gjør dere i dag?

 

signature lena