frokost

frokost

 

 

God torsdag,

 

Det er utrolig hvor fort tiden går i det siste, men det er faktum at det er snart helg igjen. Torsdager er spesielle dager: på den ene siden må man jobbe en dag til frem til helg, på den andre siden det er bare en dag, Jeg har sagt allerede at jeg liker torsdager svært godt.

Denne torsdagen er god også. Jeg har tid til noe bedre frokost og litt skriving, så skal jeg i et møte og så jobbe litt med kontorarbeid og redigere noen video om kvelden.

I går har jeg vært hos legen som konkluderte med at jeg har noe nedsatt lungekapasitet etter covid (ikke noe kritisk og nesten normalt), noe som betyr at jeg må kanskje prioritere turer i den friske luften fremfor skriving hele tiden. Siden jeg har mye skrivearbeid på jobb og det er vanskelig å sette seg ned igjen etter arbeidsdagen, så kan dette medføre at det blir litt stille her på bloggen. Jeg vet dere vil savne meg masse, men får se hva jeg får til. Helsa skal komme først uansett.

 

Hvordan er deres torsdag?

 

Klem fra meg,

signature lena

lenalykke

lenalykke

 

I dag satt jeg og reflekterte over det faktum at det er så mye hat i verden og spesielt i Europa akkurat nå. Men går det egentlig an å bli hatet av absolutt alle? Selv om du kanskje er verdens verste menneske? Jeg tenker at det er umulig. Uansett hvor slem du måtte være så finnes det faktisk folk som støtter deg og heier på deg.

 

Tenk på alle disse seriemordere, despoter og slemme folk her i verden. De som gjør så mye ondt, men det finnes faktisk flere som støtter dem og flere som er glade i dem. Kanskje er det noe ide, eller “den mørke” karisma, eller rett og slett at folka fikk se et annet side ved person. Men det er fakta at det alltid finnes dem som liker deg.

 

Samme gjelder det motsatte. Du kan umulig bli elsket av absolutt alle. Uansett hvor blid og snill du er, eller vakker, eller karismatisk, så finnes det folk som kommer til å mislike deg. Ofte uten åpenbare grunner.

 

Nå som jeg fant dette ut så er det mye lettere å se på verden faktisk. Om noen ikke liker meg så er dette helt naturlig fordi at man umulig kan være likt av absolutt alle, om noen liker meg så er dette også naturlig, uansett hvordan jeg er. Noen og faktisk flere liker meg akkurat som jeg er. Det handler bare om å omgås riktige folk.

 

Hva tenker dere om dette?

 

signature lena

frokost

 

frokost

 

God onsdag,

 

Nå er vi midt i uke igjen og snart er det helg. Jeg gleder meg litt ekstra fordi at  denne uke er litt tøff.  Jeg sover dårlig og har veldig lite energi.

Nå sitter jeg og tenker mens jeg drikker min decaf:

  • jeg gleder meg til 17.mai og håper været blir bra
  • jeg prøver å ta en dag om gangen på grunn av situasjon i verden og ellers fordi at det er lettere slik, men allikevel klarer jeg ikke å unngå å drømme om fremtiden
  • jeg gleder meg også til i morgen siden jeg kan slippe grytidlig morgen, som jeg hadde hele denne uke
  • det regner ute, men jeg håper det snur snart og vi får kose oss med sol og varme igjen
  • det er bare to korte dager og så kommer fredagen, jeg gleder meg litt ekstra til fredagen også (har flere grunner til dette)

 

Hva er deres tanker i dag?

 

Klem fra meg,

signature lena

 

lenalykke regnbue

lenalykke regnbue

 

Jeg fikk kjempelyst til å delta i Bunny sin utfordring. Her er mitt bidrag- jeg valgte regnbue som ting som fascinere meg mest. Det får være den ene tingen jeg skal beskrive siden jeg liker den best og den har flere farger.

 

Rød farge – for meg betyr energi og styrke. Ofte velger sterke kvinner rød leppestift. Kjærlighet har også rød farge, fordi det har mye energi i seg

Orange farge – betyr glede og ungdommelighet. Det er veldig fresh farge generelt

Gul farge – betyr for meg varme og lys, altså noe som forbinder seg med godhet og fred

Grønn farge – for meg assosieres med avslapning,¨ro og vår. Det er altså flere grønne nyanser og de er alle forskjellige og gir meg forskjellige følelser og assosiasjoner. Gress-grønn er den som jeg liker best

Blå farge – er min favoritt. For meg betyr denne fargen feminintet og mykhet, og favoritt nyanse er babyblå eller turkisblå

Lilla farge – er kongelig farge for meg. Den assosieres hos meg med eleganse og verdighet. Jeg liker lilla, men heller ikke alle nyansene, og favoritten er lys-lilla.

 

Hva med selve regnbue? For meg betyr den mye fordi at for meg er det et tegn på noe som lyser opp hverdagen på tross av alt elendighet en måtte oppleve. Regnbue er et veldig spesielt og fint symbol som jeg er så glad i.

 

Takk for utfordringen, dette var interessant <3

 

signature lena

kjæreste lenalykke

kjæreste lenalykke

 

I går fant jeg en artikkel på Facebook hvor det stod at det er rekordmange single i Norge nå, spesielt i Oslo. Ekspertene i artikkelen fortalte at det er ganske vanlig at kvinner velger mest kjekke menn så resten forblir single.

Derfor kom det velmente råd om “å senke forventningene”. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg finner slike råd utrolig tullete

 

Hva om jeg tenner på menn som de fleste andre også finner attraktive? Skal jeg date dem jeg ikke finner tiltrekkende? Hvordan dette kan gå da?

 

Jeg mener at kjemi, utseende og attraksjon er veldig viktige i starten av forhold. Man kan faktisk ikke bygge noe på med person man ikke tenner på og ikke kan tenke seg å være intim med. Det er rart at folk ser på dette som noe “easy-peasy”? Jeg ser dette ikke for meg.

 

En gang i fortiden likte jeg en type menn, men endte opp med annen type menn. Dette skjedde gang på gang. Menn oppsøkte meg og kurtiserte meg, var snille og romantiske, og jeg gikk mot mine egne ønsker og ble sammen med dem. Dette fungerte aldri på sikt. Nå ble jeg smartere og lærte hva jeg EGENTLIG vil, og jeg skulle aldri takke ja til noe jeg egentlig ikke vil genuint.

 

Så mitt tips er å ikke senke forventningene, derimot, lage deg liste over hva du absolutt må ha i et forhold. Hvilke egenskaper er viktige og hvilke er mindre viktige, hva du kan deale med og hva er absolutt nei.

 

Man kjøper ikke hvilken som helst bil, man spiser ikke hvilken som helst mat, men bor ikke i hvilken som helst bolig. Når ble det normalt å ha hvilken som helst partner?

 

Deres tanker?

 

Klem fra meg,

signature lena

blogger

blogger

 

God tirsdag,

 

Dagen i dag er utrolig travel så jeg skriver noe raskt og løper av gårdet til møter og jobb. I natt sovet jeg bare fem timer så jeg gleder meg allerede til ettermiddagen når jeg kan duppe av med god film og min kjære seng. Akkurat nå aner jeg ikke hvordan jeg kunne klart ett barn til, og spesielt et lite barn. Så det er bare å hente inn energi og krefter. Jeg håper jeg stabler døgnrytme på plass en dag, og klarer å sove godt.

 

Ellers er det mye jobb på planen i dag og ikke noe veldig spennende.

 

Hva med dere? Hvilke planer har dere i dag?

 

Klem fra meg,

signature lena

stavanger is rosa skjørt

stavanger is rosa skjørt

Det er 9. mai i dag og jeg vil gratulere alle som vokste opp i Russland og Sovjet med Frigjøringsdagen. Det er viktig å huske sin histore, også i lys av dagens situasjon. Det er ikke bra situasjon og ikke noe jeg skulle ønske meg, men dagen i dag skal huskes. Det er dagen som min ukrainske bestemor kjempet for (hun var den eneste fra vår familie som var aktiv i krigen, de to andre mine besteforeldrene var for små da krigen brøt ut). Jeg husker ikke bestemora mi så godt, for jeg var bare fem år da hun døde, men husker hva mine besteforeldre har alltid fortalt meg: man må gjøre alt for å unngå krig.

 

Hva betyr denne dagen for meg?

 

Jeg har skrevet det flere ganger: det eneste som jeg kan gjøre for å hedre min bestemor er å ikke støtte vold, kjempe mot nazisme og aldri ta våpen i hendene mine med mål for å skade noen. Det gjør jeg og da føler jeg at jeg gjør mitt.

 

Håper alle hadde en fin dag i dag 🙂

 

Klem fra meg,

signature lena

frokost

frokost

 

 

God mandag,

 

Ny uke og jeg sitter her, nyter min decaf og tenker. Jeg har ikke noe store planer denne uke, men det blir mye jobbing og et legebesøk. Jeg er spent på hva legen sier. Sist ble vi enige om at jeg tar ting med ro og delvis sykemelder meg, men jeg kjenner på et stort press på jobb etter å komme tilbake for hundre prosent. Jeg føler meg ikke frisk nok til dette, siden jeg holdt på å besvimme ved flere anledninger siste ukene, og jeg sover mer enn ti timer uten å føle meg uthvilt, eller ikke sover i det hele tatt. Med andre ord går det ikke helt topp her enda. Jeg kjenner selv etter at jeg ønsker å jobbe for fullt for å få ting ferdigstilt, men kanskje jeg burde tenke helsa først? Ingen tjener på å overanstrenge seg og så få tilbakeslag som er kanskje enda verre enn man hadde det i utgangspunktet. Så får se hva uken bringer.

 

Jeg håper dere alle får en herlig uke og ikke minst rolig uke uten store overraskelser <3

Hva er planene deres?

 

Klem fra meg,

signature lena

fred

fred

 

Om morgenen gikk jeg ut på balkongen for å nyte min decaf og kose meg med sol og frisk luft. Det kjennes godt at det er vår i lufta og jeg elsker denne tiden på året.

 

flagg
deilig vær på balkongen i dag

 

 

Dagen i dag er Frigjøringsdagen i Norge og jeg så for meg mange flagg. Det var litt rart at det var ikke så mange flagg på balkongene.

 

Jeg må si til dere som valgte å flagge i dag: Tusen takk og så rett dere gjør! 

 

Det er viktig å huske vår historie og at i dag vi feirer norsk frihet og fred, sovjetiske soldater som kjempet for fred og frihet for Norge, vi feirer ikke krig. Det er utrolig viktig å huske og lære av det som skjedde før. Slik at vi slipper å gjenta det samme i fremtiden.

 

 

 

flagg

 

Jeg ønsker at det forblir fredelig himmel over Norge i alle årene fremover.

 

Klem fra meg,

signature lena

frokost

frokost

 

Dagen i dag er utrolig uproduktiv. Jeg tror jeg brukte opp min kvote med energi på fredag og lørdag, så i dag kom det “faktura” som jeg måtte betale. Jeg sovnet sånn plutselig klokka 24 i går, våknet igjen klokka 08:00, men klarte ikke å stå opp, så jeg sov frem til 11:00.

 

 

 

lenalykke
god morgen <3

 

 

 

Så jeg har fått meg mer enn 10-timers søvn, men allikevel føler meg ganske så slapp. Dette liker jeg ikke, og jeg vet ikke om det blir bedre igjen.

 

Nå blir det litt filming av kontent og reklame som jeg skal levere neste uke, så kanskje tar jeg meg en tur ut. Det er viktig å få frisk luft og lufte ut dumme tanker ut av hodet.

 

Hva holder dere på med i dag?

 

 

Klem fra meg,

signature lena